-->

Konuşmak Üzerine

- Nisan 05, 2018



Selamünaleyküm dostlar. Uzun zamandır buraya bir şeyler yazmayıp sizi aksatıyorum kusura bakmayın. Gerek okul gerekse diğer zorunluluklar beni buraya bir şeyler yazmaktan alıkoyuyor. Hatta sadece buraya yazmak değil gerçekten yapmak zorunda olduğum şeylerden de geri kalıyorum. Örneğin çoğu zaman neredeyse 5, maksimum 6 saat uyuyorum. Takdir edersiniz ki bu gerçekten zorlayıcı bir durum. E hal böyleyken de buraya bir şeyler yazıp sizinle dertleşmek, hasbihal etmek zor oluyor.

Herkesin birilerine anlatacak bir şeyleri vardır. En hiçbir şey yapmayan adam dahi aklından geçenleri birilerine aktarma ihtiyacı hisseder. Birileriyle konuşmak, konuşabilmek o kişi için nimettir. Birileri ile konuşmak, kafandan geçenleri karşıdakine aktarmak insanı tüy gibi hafifletiyor. Özellikle uzun bir aradan sonra olursa. Bu tüy gibi hafifleme mevzuu bence insanın en temel ihtiyaçlarından birisi. Aynı yemek içmek gibi dertleşmek de sağlıklı bir insanın olmazsa olmazları arasında sayılmalı. Sağlıklı bir insan dedim çünkü içini dökemeyen, dökecek adam bulamayan birisi ne kadar sağlıklı olabilir. Tabi insan içini dökmek için illa baka bir insana ihtiyaç duymayabilir. Örneğin şairler, yazarlar mürekkeple dertleşmiştir. Artık içlerini nasıl dökmüşlerse o siyah sıvı mürekkep anlatanın derdine derman olup o bugün okuduğumuz şiirleri yazıları oluşturmuş. Her insanın harcı değildir mürekkebe derdini anlatmak. E şimdi sende yazıyorsun diyebilirsiniz (demeseniz bile ben dedim). Benim cidden buraya derdimi yazacağımı mı düşünüyorsunuz? Ben onu kendime anlatmaktan bile kaçıyorum. Evet, çok sağlıklı değil ama bakacağız bir çaresine.

Birileriyle konuşmak ama boş değil gerçekten içindekini samimi bir şekilde anlatmak insanın temel ihtiyaçlarındandır dedim. Bunu kanıtlayabilirim. Mesela bu dönemlerde ağırlıklı olmak üzere insanlar sırf içlerini dökmek için psikologlara gidiyorlar. Bu gerçekten insan için önemli bir şey olmasa bu kadar insan o kadar para verip neden hiç tanımadığı birisine derdini anlatsın ki? Bir işe yarıyor demek. Başka bir örnek de sosyal medya olabilir. Bu kadar insan dinlendiğini hissetmese neden o kadar paylaşım yapsın? Fikirlerinin birileri tarafından okunması ve dikkate alınması güzel olay.

Neyse fazla uzun tutmadan bu yazımı sonlandırmak istiyorum. Malum yarın sabah yine okul var. Demek istediklerimi tam olarak yazamasam da bir şeyler oluştu. Eklemek istediklerinizi sizde belirtirseniz güzel olabilir. Hayırlı geceler.



EmoticonEmoticon

 

Hmm Arama

-->