-->

Filim Yorumu #7 - Forrest Gump

- Kasım 05, 2017

Adı her sorulduğunda “Forrest, FORREST GUMP!” diye cevaplayan ve zeka seviyesi 75 olan bir adamın hayatını anlatan kitabın filmini izledim. Tahmin edebileceğiniz gibi filmin adı da “Forrest Gump”. Her sokak başında bu filmi hala izlemedin mi? diye sorulmasından ve izlemedim dediğimde linç yemekten dolayı yorgun düştüğüm için 29 Ekim dolayısıyla verilen internet hediyesinden yararlanıp filmi indirdim ve izledim. Şimdide film hakkındaki yorumlu inceleme yazımı yazıyorum. Hayat ne garip vapurlar falan.




Forrest Gump zekâ seviyesi normalden düşük olan bir insan evladı. Normali 90’ken kendisi 75 seviyesinde. Bu yüzden devlet okuluna dahi girmekte zorlanıyor. İşte bu devlet okuluna dahi girmekte zorlanan, “normal” olmayan Forrest hayatında akla hayale sığmayan, “haydaa şaka yapıyosun” dedirten faaliyetlerde bulunuyor ve karşısına çıkan her engeli adeta “yıkıp” geçiyor. Dediğim gibi zihinsel olarak diğerlerinden geri olan Forrest, bu engelleri zihinsel gücüyle değil vücudunun gücüyle geçiyor. O zaman neymiş her zaman sağlam kafa sağlam vücutta bulunmazmış.  Atalarımız bu sefer yanıldı. Neyse karşısına çıkan engelleri aşmasını konu alan bir film olarak açıklayabiliriz.

Filmde Forrest Gump’ı Tom Hanks canlandırmış. Diğerlerini yazmıyorum zaten isimleri aklımda tutamıyorum yazmak boşuna olur. Merak edenler ufak bir Google araması yapabilirler. Romantizm-Dram kategorisinde olan film bence drama-komedi olması gerekiyor çünkü romantizm birkaç sahne hariç neredeyse hiç yok. Öyle yazmışlar öyle olsun. IMDb puanı 8,8/10, 6 tane Oscar kazanmış ve 1994 yapımı bir film. Bu kadar vikipedik bilgi yeter. Meraklısı için IMDb linki.




-Dikkat Spoiler Çıkabilir-
Film izlediğime kesinlikle pişman değilim. 142 dakika boyunca sürekli duygu değişimleri yaşadım. Özellikle ismini tek bildiğim kişi olan Tom Hanks izleyiciye (bana) duyguları güzelce aktardı. Aferim. Özellikle oğlunu ilk gördüğü zaman “o da benim gibi mi?” dediğinde sigara paketten çıkıp “yanayım mı abi?” diye sordu. Şaka bir yana sürekli Sci-Fi filmleri izleyen bana başka kategorilerde film izlemenin de insanın ufkunu açabileceğini fark ettirdi. Eğer aranızda izlememiş olan varsa izlemeleri lazım.
-Dikkat Spoiler Çıkabilir-

Bu incelemeyi yazmadan önce Google’da ufak bir araştırma yaptım acaba bu film hakkında ne demişler diye. İsmini vermeyeceğim birisi filmi kapitalizme bağlamış. Ne diyeceğimi bilmiyorum. Filmden en son çıkarılacak şeyi çıkarmış. O adamı karşıma alıp “senin ses tellerinin titreşmesiyle azından çıkanla dış kulağından doğru topladığın sesle beyninin temporal kısmında işlediğin şey bir mi acaba?” Diye sormak istiyorum.




Birkaç alıntı yapıp incelemeyi bitirmek istiyorum çünkü önceleri yaptığım bir hatayı yapmak istemiyorum. Filmin içeriğini komple yazınca linç ediliyorum ve mantıklı bir linç oluyor çünkü kimse spoiler yemek istemez.

·         Hayat bir kutu çikolata gibidir, içinden ne çıkacağını hiçbir zaman bilemezsin.
·         Bir insanın ihtiyacı olduğu para bellidir. Gerisi sadece gösteriş içindir
·         Her gün gözlerimizin önünde mucizeler gerçekleşir.
·         Hepimizin bir kaderi vardır. Olaylar gelişigüzel olmaz, önceden planlanmıştır.
·         Çölde, gün doğumunda, gökyüzü öyle güzel görünüyordu ki cennetin nerede bitip, dünyanın nerede başladığını bilemezdim.
·         Koş Forrest koş!


Umarım bu yazıdan sonra Forrest’ın otobüs durağında tanımadığı insanlara hayat hikayesini anlattığı filmi izlemeye gidersiniz. İyi seyirler.

1 yorum:

avatar

Tek kelimeyle efsane bir film. Tom Hanks öylesine oyunculuk yapmış ki Forrest Gump kişiliğini hissederek oynamış, gerçekten zeka seviyesi 75 olan birisi gibi... Ara ara böyle filmleri izlemekte yarar var.

E artık soranlara gönül rahatlığıyla izledim dersin. Bu arada senin önceden yaptığın hatayı bu filmle ilgili bir yazımda bilerek yaptım. Böylesine bir filmi satırlarca yazarak anlatmak istedim ve Forrest Gump satırlarca anlatılmayı hak eden bir film.


EmoticonEmoticon

 

Hmm Arama

-->