-->

İnternetten Dil mi Öğrenilir?

- Temmuz 08, 2017

Selamunaleyküm. Bugün size ileride sıkça sorulacak hatta belkide sorulmaya başlanmış bir soru hakkında yardımcı olmaya çalışacağım. Yabancı dilin var mı? hocam şimdi anlıyorum ama konuşamıyorum ben. Peki iyi günler sizi sonra ararız.

Yabancı dil her zaman “olm bu yaz kesin öğreneceğim ben bunu” diyip hiçbir zaman öğrenmeye çalışmadığımız bir şey. Ya bir aksilik çıkmıştır ya da bir süre sonra ben bunu hiç anlamıyorum sayısalım ben zaten diyip bırakmışsınızdır. Burada yalnız değilsiniz ehehe bende sizlerdenim.


Bazılarınız “ulan ben türküm doğruyum çalışkanım onlar benim dilimi öğrensin ben niye gavurca öğreniyorum” diyordur. Şüphesiz haklısınız ama o işler öyle olmuyor. Maalesef aynı düşünceye sahip atalarımız ben süperim diyip ilerlememiş aynı yerde duruyoruz. Bu atalarımızı örnek almaktansa Fatih Sultan Mehmet gibi atalarımızı almak daha önemli. Adam İstanbulu fethetmiş. “Anadili Türkçe'nin yanında Yunanca, Arapça, Latince, Farsça ve İbraniceyi kusursuz şekilde konuşuyordu.” Kaynak 

Ne kadar sıkıcı olsada bunu eğlenceli hala getirmeye çalışmış birkaç iyi adam var. Birkaç derken baya çoklar. Bir sürü alternatif var tabi işinize ne kadar yarar orası tartışılır.

Uygulamaları listelemeden önce size uygulama harici başka nasıl dil öğrenebilirsiniz onları söylemek isterim.

  • Yabancı dizi izleyebilirsiniz. Tabi öyle direkt çekirdek kola alıp izlemiyorsunuz diyalogları ve altyazıları dikkatli okumanız gerekiyor.
  • Yabancı dildeki şarkılar dinleyip bu şarkıların sözlerini bulmalısınız. Bunları çevirmelisiniz. Eğlencelidir önerim.
  • Yabancı YouTube kanallarını altyazılı bir biçimde izleyebilirsiniz. Ben yapıyorum zevkli oluyor.
  • Seviyesi düşük yabancı dil kitaplar okuyabilirsiniz. Ama bunu yapacağınızı zannetmiyorum daha Türkçesini okumuyorsunuz. Kınıyorum sizi.
  • Pratik yap. Ama kimle????? Çevrenle yada kendinle. Günlük tutmayı deneyebilirsin böylece özel sırlarını annen okuyamaz ahaahah bak bu güzel olay. Dear Journal. I saw a girl today. Maşallah.
  • Kursa yazılabilirsiniz.



Şimdilik aklıma bunlar geldi. Sıra uygulamalarda. Ben bunun için 2 tane uygulama kullanıyorum. Tabi internette tonlarcası var. Büyük bir sektör. Ben Memrise ve Speaky kullanıyorum. İsterseniz bunlarla başlayalım.

Memrise:
İstediğiniz yabancı dilin sık kullanılan kelimelerini ve diyaloglarını size yazılı ve sesli olarak öğreten bir uygulama. Kelime öğrenmek için gayet başarılı bir uygulama olduğunu düşünüyorum. Eğer daha önce temeliniz yoksa bununla başlayabilirsiniz. Google Play’de 2017’nin en iyi uygulaması seçilmiş. LİNK

Speaky:
Öğrendiğiniz yabancı dil ile pratik yapabileceğiniz bir uygulama. Dünyanın farklı yerlerinden insanlarla karşılıklı konuşabiliyorsunuz ve bunun karşılığında hiç birşey vermiyorsunuz. Bence güzel bir anlaşma. Ama insanlar bunun da açığını bulmuşlar. Uygulama dil öğrenmekten daha çok “düşürme” yeri olmuş. Hepsi öyle değil ama çoğu insan bunun için kullanıyor. Eğer kullandığını profil fotoğrafını karşınızdaki kişi beğenmediyse büyük olasılıkla size cevap vermiyor. Ama yine de orada da iyi insanlar var karşınıza gerçekten dil öğrenmek için oraya gelmiş insanlar çıkabilir. Denemekten zarar gelmez.

İnternette çoğu insanın önerdiği site ve aplikasyonlara gelirsek onlar da burada;


Duolingo:
Neredeyse yabancı dil ile ilgili önerilerin bulunduğu sayfaların hepsinde bu site var. Demek ki insanların kullandığı ve memnun kaldığı bir şey.  Ben kullanmadım ama ileride düşünebilirim. Bu kadar insan yanılmış olamaz. (Olabilir mi? siyasi gönderme)



VoScreen:
Bu servisi de çoğu kişi önermiş. Ben yine kullanmadım galiba kimsenin gitmediği yollardan gidiyorum. Eğlenceli olduğu söyleniyor.



Verbling:
Anladığım kadarıyla öğretmenler aracılığıyla öğrenmenizi sağlıyor. Denemekte fayda var. Bana illa birisi anlatacak diyenler deneyebilir.



Bitgab:
Yabancı dil öğrenmek isteyenlerin sosyal medyası olarak geçiyor. Şahsen zorlama bir sosyal medya macerası yaşamak istemem. Yaptığım espriyi bir de yabancı dile çevirmekle uğraşmam.

İnternet aracılığıyla bu siteleri buldum. İsterseniz deneyebilirsiniz. Şaka maka yabancı dil baya önemli bir şey. Öğrenin. Valla bak. Ecdat 10. Yabacı dilini acaba hangisini seçeyim diye düşünürken biz daha ikincisini öğrenemiyoruz. Yazık bize. Gidin öğrenin.  Sinirlendim.

Son olarak:



Kaynak:
Onedio :'( (bir kaynak olarak içerik sitesi kullanmak daha fazla konuşmak istemiyorum)
Tecrübeler


EmoticonEmoticon

 

Hmm Arama

-->