-->

Ne Okudum #1 - İlk Adam Albert Camus

- Temmuz 01, 2017

Selamunaleyküm. Bugün size Albert Camus’un yazmayı bitiremediği kitabı olan İlk Adam adlı kitaptan bahsedeceğim. Ben kitabı 9 gün gibi bir sürede bitirdim. Tabi daha kısa sürede de bitirilebilir. Okuma hızına bağlı.

Kitap hakkında konuşacak olursak ben kitabı okurken WTF* durumundaydım. Uzaylı görmüş masum köylü gibi oldum. Bana bir şeyler anlatmaya çalışıyor ama ben anlamıyorum falan bi şaşırmışlık vardı. Kitap otobiyografik romanmış. Ben daha önce hiç böyle bir tür okumadım. Sürekli bi aksiyon anı bekliyorum ama gelmiyor. Dedim abi napıyosun. Google amcaya danışmak istedim. İnternette 3-4 tane yazı yazılmış ve açıkçası hepsi birbirinden kopya çekmiş cümleler aynı. Ya kimse anlamadı ya da anlatacak bir şey yok.

Kitabın başında bize kahramanımız (?) Jacques’in nasıl nerede doğduğunu anlatıyor. Daha sonra Jacques büyüyor babasını araştırıyor. Neden? Çünkü o küçükken ölmüş. Sonra aniden Jacques’in küçük olduğu zamanlara dönüp ailesini (baba yok) ve yaşadığı mekânı anlatıyor. Yazarın da kafası karışık. Bundan sonra daha eski konulara dönmüyor. Kitabın sonuna kadar Jacques liseyi bitiyor (yada bitirmiyor orasını anlamadım) sonrası yok.

Kitap bitmemiş olduğu için bazı şeyler tam oturmamış. Nasıl oturmamış? Kitabın başında kahramanımızın annesinin adı Lucie iken aniden Catherine oluyor. Bunun gibi başka örneklerde var. Başka bir şey söyleyeyim mesela yazar herhangi bir kelimenin veya cümlenin altını çizip onu alt tarafta bak bu böyle de olabilir falan demiş. Yazarın nasıl düşündüğünü bu kitapta anlayabiliyorsunuz. O bakımdan güzel zevkli bir kitaptı. Kitabın sonunda yazarın ufak notları ve birilerine yazdıkları mektuplar var onları da eklemişler ama ben okumadım.


Peki bu kitap bana ne kattı? Okudumda ne oldu? Başım göğe erdi mi? Ufkum iki katına çıktı mı? Tüm bu soruların cevabı olumsuz. Açıkçası kitabı tam olarak anladığımı düşünmüyorum. Belki bu kitabın bitmemiş olması ile alakalıdır belki de benim IQ seviyem yetmemiştir. Sonuçta internette herkesin “TAM BİR BAŞYAPIT WUHUU MUHTEŞEM” diye tanıttığı bir kitap. Bilemiyorum. Sonuç olarak ben anlamadım. Bana kattığı tek şey ilk defa otobiyografik roman okumuş olmam. Ortamlarda ben okudum ya bu kitabı da diyebilirim yani.

Yazının başında demem gereken şeyi sonda diyeceğim. Bu kitap nasıl olmuşda bitmemiş? Albert Camus abi bu kitabı yazdığı sıralar araba yolculuğu yapıyormuş ve bu yolculuk “feci” bir şekilde son bulmuş. Allah taksiratını affetsin. Yazarımız 1957 yılında Nobel edebiyat ödülünü almış, 1960’da vefat etmiş (yaş 47). Bitmemiş olan kitabını kızı yayınlamış.

Sonuç olarak ben bu kitabı zaman ayırıp okudum ve kitaplığıma koyacağım. Okuduğuma pişman olmadım. Eğer farklı deneyimler elde etmek istiyorum diyorsanız okumanızı tavsiye ederim. Yok ben macera istiyorum ekşın lazım diyorsanız kesinlikle okumayın verdiğiniz 24 TL ile kalakalırsınız.

Siz bu kitabı okudunuz mu? Size bir şeyler kattığını düşünüyor musunuz? Yav kardeşim o senin IQ düşüklüğün kitap muhteşem mi diyorsunuz? Yorumlarda bahsederseniz ve yazıyı sosyal medya hesaplarınızda paylaşırsanız sevinirim.

Dipnot:
WTF: What The Fasulye

Kaynak:

Wikipedia.com (nasıl girdiğimi bahsedeceğim ama orayı da engellerler diye korkuyorum)


EmoticonEmoticon

 

Hmm Arama

-->