-->

AdBlock

- Haziran 23, 2017


Selamünaleyküm. Bu yazımda size adblock adlı bir nimetten bahsedeceğim. Adblock Türkiye’de sadece %8 oranında kullanılan bir yazılım ve bunun kesinlikle artması gerekiyor. Siz sormadınız ama ben anlatacağım. Çünkü bu yazılım sizin hayatınızı kolaylaştıracak buna emin olun.

AdBlock internet sitelerindeki rahatsız edici reklamları kaldıran bir eklenti (tabi isterseniz bütün reklamları da kaldırabiliyorsunuz). Bu eklenti sayesinde girdiğiniz internet sitesi daha sade bir yapıya bürünüyor ve aradığımız şeye daha çabuk ulaşmamızı sağlıyor. Bunun yanında mobilde kullanırsak bize uzun vadede data tasarrufu yaptırıyor belki çok az bile olsa ram’e işlem yaptırmayarak batarya tasarrufu da yapıyor. Peki  bunların karşılığı bizden bir şey istiyorlar mı? Hayır. O zaman neden kullanmayalım. Değil mi? Ben uzun süredir mobilde ve bilgisayar üzerinde kullanıyorum ve şimdiye kadar hiçbir sorun yaşamadım aksine daha rahat gezinmeye başladım.

Aranızda “peki bu hizmeti biz nasıl kullanacağız?” diyenler olacaktır. Bu paragraf onlara gelsin. Mobilde ben android telefonumda “brave browser” adlı bir tarayıcıyı kullanıyorum. Tamamen chrome arayüzü ile aynı. Yabancılık çekmezsiniz. Peki bunun alternatifleri yok mu tabiki var. Örneğin uc browser, dolphin browser, opera browser gibi alternatiflerimiz var. Tabi bunların arayüzleri kendilerine özel. Ben şahsen chrome arayüzüne alıştığım için bunlara için ısınmadı. Tercih sizin. Masaüstü olarak iste opera browser kullanıyorum hem diğer tarayıcılara kıyasla daha az ram harcıyor hem de içine gömülü biçimde adblock’a sahip. Masaüstü tarafında alternatif çok çünkü artık çoğu tarayıcı “chromium” altyapısı ile hazırlandığı için hepsinin bir eklenti marketi var ve o marketlerin içinde de adblock kesinlikle var. Kullanmanız için her türlü imkan sağlanmış yani.

Şimdiye kadar bahsettiğim adblock türü tarayıcı içinde size reklamları filtreleyen bir yazılımdı. Bir de telefonunuzdaki bütün reklamları engelleyen adblocklar var. Ama bunları kullanabilmeniz için android telefonunuzu root, ios telefonunuzu jailbreak yapmanız gerekmekte. Zaten bunları yapmayı biliyorsanız adblock telefonunuza çoktan kurulmuştur bu yüzden bahsetmeyeceğim J

Bir uyarı yapmayı da unutmayalım. Bu reklam engelleyiciler girdiğiniz sitenin reklamlar üzerinden para kazanmasını engelliyor. Yani bir nevi onlara zarar veriyorsunuz. Eğer sürekli ziyaret ettiğiniz ve yaptıkları şeyden memnun olduğunuz bir site ise adblock yazılımlarınıza bu sitenin bir istisna olduğunu ve reklamları bu site için gösterebileceğini söyleyebilirsiniz.

Peki siz bu yazılım hakkına ne düşünüyorsunuz? Daha önce kullanıyor muydunuz veya kullanmıyorsanız bundan sonra kullanmayı düşünüyor musunuz? Yorumlarda belirtirseniz sevinirim

Kullanmak isterseniz bahsi geçen uygulamaların linkleri:

Brave Browser Google Play Store
Opera Browser PC için


1 yorum:


EmoticonEmoticon

 

Hmm Arama

-->